האם חותם נוסף יכול לעזור לכם לקבל משכנתא?

חותמים / לווים נוספים משמשים לעתים קרובות לקבלת משכנתא עבור צעירים שרק מתחילים לבסס את האשראי שלהם. לפעמים זה גם יכול להיות אדם שחווה נסיגה כלכלית, כמו במצב של אבטלה, גירושין יציאה לפנסיה עם הכנסה מוגבלת, אלה רק כמה דוגמאות.

 

במקרים רבים נעשה שימוש בחותם נוסף כדי לעזור ללווה להשיג תנאי משכנתא טובים יותר ממה שהיה יכול לקבל בלעדיו. כלומר, הלווה העיקרי אולי הצליח לקבל איזשהו סוג של משכנתא לבד, אך החותם הנוסף מאפשר לו לקבל הלוואה בריבית נמוכה יותר, מקדמה קטנה יותר או סכום הלוואה גבוה יותר.

 

חותמים נוספים מועילים ביותר במקרים שבהם הכנסתו של הלווה העיקרי אינה מספקת כדי לזכות בהלוואה הרצויה. במקרה כזה, הכנסת החותם הנוסף נלקחת בחשבון בקביעה אם תשלומי המשכנתא יהיו סבירים או לא. חותם נוסף יכול לעזור ללווה לקבל הלוואה גדולה יותר ולקנות בית גדול יותר ממה שהוא אולי היה מצליח להשיג לבד.

 

הכל טוב ויפה, אבל חותם נוסף לא יכול לעזור אם יש ללווה אשראי גרוע. בעת הערכת בקשה למשכנתא על ידי שני אנשים, המלווים לעיתים קרובות מבססים את החלטתם על ציון האשראי הנמוך ביותר מבין השניים, כך שחותם נוסף עשוי שלא לחולל שינוי רב אם הלווה עם עיקולים או פשיטת רגל. עם זאת, אם הלווה אדם צעיר שטרם ביסס את היסטוריית האשראי שלו, בין אם טובה או רעה, חותם נוסף יכול לגרום לשינוי משמעותי.

 

הורים וקרובי משפחה הם בחירות טובות כאשר מדובר בחותם נוסף. לווים בדרך כלל פונים לקרוביהם, לעיתים קרובות להוריהם, שלעתים קרובות מוכנים לעזור לצעירים שרק התחילו את דרכם. במקרים אחרים, ילדים בוגרים עשויים לחתום במשותף להורים קשישים שפרשו.

 

הדבר המרכזי הוא שהחותם הנוסף צריך להיות מישהו שהלווה מכיר וסומך עליו, שהרי שניהם קושרים את גורלם הכלכלי ואף אחד מהם לא רוצה לאכזב את האחר או להתאכזב ממנו.

 

אנשים לפעמים מחפשים חותמים נוספים בקרב החברים שלהם או קרובי משפחה מדרגה שניה, אך הדבר הזה יכול להוות בעיה רצינית. אם הלווה לא משלם את ההלוואה בזמן או בכלל, זו יכולה להיות סיבה שתגרום להרס של מערכת היחסים. אם היחסים בין הלווה לחותמים הנוספים מדרדרים, הם עדיין קשורים אלה באלה על ידי ההלוואה. פגיעה בקרובי משפחה או חברים שללווה אין מערכת יחסים קרובה מאוד יכולה לצנן את הרצון הטוב שהיה להם מלכתחילה.

 

לפרטים נוספים היכנסו לאתר: https://www.maslulim.co.il/